tisdag 21 juli 2009

Idéer




Idag kläcker jag idéer. Eller rättare sagt; jag borde göra det. Av någon underlig anledning hittar jag på en massa andra saker jag bara måste göra innan jag sätter igång (pilla bort gojs och skinnflagor under naglarna, titta på en extremt långsam tant med rollator utanför köksfönstret i en halvtimme, söka efter fulmusik på Spotify osv). Vet inte varför det är så ångestladdat just det där med idékläckandet. Jag vet ju att jag fixar det, att om jag bara sätter mig ner och går in i det, så ploppar det upp idéer i huvudet fortare än att jag hinner skriva ner dom. Ja, det där var kanske en sanning med modifikation; så är det givetvis inte varje gång. Ibland får man pressa fram dom så man blir blå i huvet. Men just grundidén till en serie är ju så oerhört viktig. Utan den blir det ju inget. Det är därför det blir oroligt i magen när jag ska prestera. Och så jäkla skönt efteråt, när jag, helt yr i bollen framåt småtimmarna, har lyckats. Bilden ovan är ett exempel på idékladd. Ser säkert inte klokt ut för någon annan, men jag vet precis hur jag tänkt.På sidan finns minst två idéer till strippar.
I hyllan står massor av fullklottrade idéböcker, som jag kan bläddra i om det är stillestånd någon dag. Nu ska jag bara kolla efter en grej på Youtube, SEN ska jag sätta igång.

Inga kommentarer: