onsdag 2 september 2009

Nattkludd

Nu har jag försökt ladda upp en videosnutt åt er i tre timmar, och erkänner mig besegrad av tekniken. Suck. Satt i evighetslång telefonkö med Apple support innan (och blev tvångsmatad med the Police och Genesis!!) då jag köpt Quick time Pro eller vad fasen eländet heter, bara för att få prata med en flicksnärta (jag hörde på hennes släpiga stockholmska att hon var i alla fall tre år yngre än jag) som DISSADE min dator. "Men hallå, din dator är typ jättegammal!" Ursäkta mig?? Gammal? Min ögonsten är inte ens ett år, största, finaste Imacen. Gammal?? Hmpf. " Aaa, du måste typ uppdatera dina grejsimojsstaffilokokbite. Om det inte funkar får du ringa upp igen." Åh, jag kan knappt bärga mig! Undrar vad de spelar som pausmusik i morgon? Eagles kanske. Nä, själv är bästa dräng. Jag brukar klura ut det där tekniska själv. Det är jag som sköter den biten här hemma. Kan stolt berätta att jag installerat ALLT i detta hem, inklusive Telia-digitalteven från helvetet.
Och skam den som ger sig, endera dan ska jag lyckas ladda upp filmen, det lovar jag!

Sitter annars uppe och nattkluddar. Det är idékläckardags igen. Dagen har också ägnats åt att skissa två specialstrippar; en till Svenska kyrkan inför kyrkvalet, och en på prov till Trelleborgs museum. Sisåhär ser bitar av de skisserna ut:


1 kommentar:

Anonym sa...

Jag förstår inte vad du klagar på... alla artister/band du nämnt är ju GULD!

Om du får Eagles i örat imorgon avundas jag dig. Vad gjorde inte jag för att få lyss till Wind of change på repeat en dag... *bliss*

PS Ser fram emot video-bloggandet! DS