söndag 11 december 2011

Den skånska vintern

Godda' godda'! Då var man i Skånelannet igen. Här är trevligt, som vanligt. Förutom snålblåsten som letar sig in under kläderna, och in i märgen. Men så ska det vara när det är vinter i Malmö.

Gregers katter har kräkts på mina kläder i natt, märkte jag när jag skulle ta på mig innan. Godmorgon, typ! Men det är smällar man får ta när man bor hos en kattälskare. Och det är rätt mysigt att få en stunds kattgos när man vaknar. 

Idag ska jag träffa mig kompis Annika. Vi tänkte ta en långpromenad, kanske längs "Ribban" (Ribersborg, stadens playa), och avsluta med en fika. Solen skiner och det artar sig att bli en fin dag. Bäst att pilla i sig lite frukost och rota fram något icke-nedspytt, innan vädret bestämmer sig för att bli dåligt. För, ser ni, det hör också till den skånska vinern.

Inga kommentarer: