måndag 10 september 2012

Premenstruell kvinna med sömnbrist

Huvva, idag känner jag mig sliten! Jag måste ta och stryka det jag kan i kalendern (eller snarare, flytta fram det till efter Bokmässa och flytt), för nu är det faktiskt lite för mycket. Tränar mig hela tiden på att sätta gränser (framför allt för mig själv) och att inte vara så förbaskat duktig. Det går bättre och bättre dag för dag, som Ernst Rolf sjöng.

Andas, ta mikropauser (och långa pauser), göra roliga saker, röra på sig, äta bra och sova ordentligt är A och O. Det sistnämnda sket sig totalt i morse. När jag sov som bäst, mitt i R.E.M-sömnen, satte de
j -a, s - ans, sumpr - nkarna till parkförvaltare igång jordfräsen eller häcksaxen eller vad fasen det var under sovrumsfönstret. Och höll på i tre timmar!! Inte en chans att sova vidare, eller stänga ute ljudet. Jag hade väl sovit i fem timmar ungefär. Varför ska dessa människor ALLTID sätta igång klockan åtta på morgonen?? Varför?? Det finns faktiskt nattjobbare i världen! Ondskefulla terrorister är vad de är!

Så jag vaknade verkligen på fel sida av sängen, och sedan har dagen gått i det surmulna töcken som kännetecknar en riktigt dålig nattsömn. Lägg på det en släng av PMS, nästan lika illa som Persbrandts, och du har en serietecknare som är folkilsken och som för världens eget bästa, stannar hemma i sitt åskmoln ett par dagar.
Nu ska jag baka lchf-kanelbullar och fortsätta sura.
Vi hörs när jag är snällare!
Och Gud nåde parkförvaltarna, om de sätter igång i morgonbitti igen, en premenstruell kvinna med sömnbrist är INTE att leka med!

Inga kommentarer: