söndag 6 januari 2013

Have a HollyDay!

Fantastisk artist, urtråkig (läs:stendöd) publik! Dansa då för fan, det svänger ju!!

Kära vän, hur står det till med dig i afton? Jag är hemma i Götet igen, efter många skumpiga timmar på tåg. Fortfarande lite yr i bollen, men allt resdamm är borttvättat och smutstvätten uppackad.
Det var fina dagar i Luleå. Men det ska bli skönt att få sova i sin egen, stillastående säng.

Just nu sitter jag och lyssnar på min tonårstids hjälte Buddy Holly. Oj, vilken kärlek jag känt (och känner) till den mannen och hans musik! Och hur läskigt begåvad får man bli? 22 år var han när han dog. Då hade han redan hunnit släppa ett antal stora hitlåtar. Vad hade en annan presterat vid samma ålder? Torkat rumpor i hemtjänsten...
Så dog han så tragiskt i den där flygolyckan tillsammans med två kollegor. Kraschade i ett majsfält i Iowa. Långt innan jag föddes. 1959. Men hans musik lever vidare, och säkerligen fångar den ännu fjortonåriga musikälskarhjärtan där ute!

Ps Idag publicerades äntligen artikeln om mig i die Welt!

2 kommentarer:

Helena sa...

Kan inte tyska så Google translate fick hjälpa mig att läsa die Welt-artikeln. ;-)
Kul att läsa. Och journalisten fick till en koppling till Assange också...fascinerande.

God kväll, du karismatiska unga kvinna med lysande gröna ögon. :-)

Malin Biller sa...

Hahaaa! Jag har inte läst den själv ännu. Vad var det för koppling till Assange?