torsdag 29 juli 2010

Stolt



Go kväll på er! Jag befinner i skrivandes stund i Gävle (dofternas stad, mest sulfatdoft, men även Gevalia, red.anm.) och har lyckats med en bedrift idag; Jag har ta mig tusan sovit hela vägen från Luleå och hit, 76 mil! Det ska erkännas att jag vaknade till några gånger under resan, men bara som kortast, för att intaga föda eller släppa ut det kroppen, så att säga, inte ville rymma mer. Annars har jag sovit genom halva Sverige. I min dvala hörde jag ibland min käre make mumla nåt om att det vore dags att jag tog körkort snart, men då makade jag mig bara mer tillrätta och snarkade vidare med min uppblåsbara reskudde om halsen. Nu är det mitt i natten, och man skulle kunna tro att jag är pigg som en mört, men så är inte fallet tyvärr. Vi har haft en jättetrevlig kväll hos Kims kompisar. De har alla gått och lagt sig nu, och då är det en serietecknares lott i livet att sitta uppe ännu några timmar för att arbeta, även om ögonlocket känns tunga.
Som ni förstår har jag inte så mycket spännande att berätta om dagen som varit, för jag tycker det är så vansinnigt trist när folk börjar berätta om vad de drömt, så det ska jag inte utsätta er för. Jo, förresten! Jag blev kompis med en padda här utanför. Han höll mig sällskap när jag tog ett kvällsbloss, och tittade så där anklagande på mig som bara paddor kan göra när de tycker att någon ska sluta röka.
Jag har även av misstag sett en herrtoa med pissoar från insidan, inklusive pissoarpissande, och väldigt generad herre. Detta kommer jag bära med mig länge. Nä, nu ska jag färglägga lite strippar.
Natti natti hattifnatti!

Inga kommentarer: