söndag 11 maj 2008

Vad jag älskar att strippa!

Något av det skojigaste jag vet är att teckna strippar. Det blir 30 nya varje månad och snart firar jag 500-strippsjubileum.
Jag brukar beskriva Billervärlden som en bisarr, parallell verklighet där vad som helst kan hända. För att ha full frihet i skapandet (jag älskar att kalla det jag gör för skaaaapande, det låter så härligt pretto), har jag valt att inte ha några fasta karaktärer. Men Jesus, Hitler och tomten brukar av nån anledning återkomma.
Serien Biller finns att läsa i bl. a tidningen City och Helsingborgs Dagblad (fast i den sistnämnda i ett mer fyrkantigt format, svartvitt) och på www.serie.nu. Och ganska snart blir det ett samlingsalbum tack vare hedersknyfflarna på Egmont.
Serien är syndikerad av Europa Press.

1 kommentar:

Lina Neidestam sa...

Och din strippserie är det bästa som hänt City! Kul att du börjat serieblogga förresten, jag har en osläcklig törst efter folk som skriver om serier, skaparångest och kreatörskap i allmänhet. Då känner man sig inte så ensam. Boo hoo.
Keep it up!

Hälsar,
Lina