måndag 20 juli 2009

Det var ett tag sen...


I´m back! Efter ett långt uppehåll har jag bestämt mig för att börja blogga igen. Och denna gång helhjärtat. Vänta er massor av djupa billerska funderinar, trams, iakttagelser och färska serier. En hel del fulpyssel kommer det också bli. Kanske en aning mer personligt också, om jag törs. Det ska bli sköj det här!

Så vad har hänt sedan sist? En hel del. Jag har lärt mig hitta i min nya hemstad Oxelösund, varit i Sydafrika, illustrerat en artikel skriven av Kristi Brud, och ritat en mängd nya serier och illustrationer, och mycket annat kul. Men framförallt; färdigställt två nya böcker (med hjälp av mina underbara redaktörer och förläggare. Tack!!)
"Om någon vrålar i skogen" och "LyckoBiller kommer ut ungefär samtidigt, alltså till das Bokmässa. Väldigt pirrigt, måste jag säga. Eftersom de skiljer sig så mycket från varandra ska det bli spännande att se vad responsen blir. Livet är ju en salig blandning av ljus och mörker, allvar och trams, så varför välja bara ett sätt att uttrycka sig?
Ikväll är jag dock på ett synnerligen trevligt tramshumör. Så det får bli en bild på min senaste "målning". Jag kallar den "Gubbe med pärlörhänge"
.

1 kommentar:

Pidde Andersson sa...

Hmm... Målningen borde väl snarare heta "Jimmy Wallin på damturken"?