torsdag 30 juli 2009

Det börjar närma sig



Snart är det augusti. Vilken innebär en kort, välbehövlig semester för mig, men framförallt; att jobba järnet i samband med att mina böcker släpps. Om någon vrålar i skogen har ju som sagt tagit några år att färdigställa. Och nu är den på tryckeriet. Jag har så stora planer för den. Vill nå ut till många; folk som jobbar med barn och unga, unga som mår dåligt, ja, alla läskunniga egentligen. Vill inte att boken ska försvinna i mängden. Då har det inte varit värt all möda. Därför måste jag jobba hårt för att marknadsföra den nu. Har jag vågat berätta de mest hemliga, skamfyllda minnena från min uppväxt, vore det väl fasen om jag inte skulle våga prata om boken i teve, och andra sammanhang! Nä, här ska marknadsföras. Har bara svårt att förstå folk som gör allt för att synas i teve. Jag vill helst kräkas och får tvång att jag ska skika "BAJS!" närhelst en kamera riktas mot mig. Nåväl, övning ger färdighet. Det kommer gå fint.

Och i samma veva släpps LyckoBiller, helt olik den första boken. Den ska jag också få ordentlig spridning på. För jag brinner lika mycket för båda böckerna. Det blir till att rulla upp ärmarna helt enkelt.
Nu ska jag teckna bilder till en kort animerad reklamfilm. En liten tant som stickar en snopp. Jag älskar mitt jobb!

1 kommentar:

... sa...

Läste igenom hela din blogg tidigare idag. Du är sjukt dukig på det du gör :)