lördag 1 augusti 2009

Pride



Fasen! Vi missar Pride-paraden idag. Jag och min sambo är allt för krassliga och skröpliga för att orka pallra oss runt i tåget. Men en fin skylt har jag gjort åt de andra i gänget som ska gå. Kan inte låta bli att tycka det är coolt att en massa präster och andra representanter från Svenska kyrkan marscherar och skriker "Ropen skalla, äktenskap åt alla!".
Sånt får jag noppeskinn av.
Min uppväxt har gjort att jag länge haft fördomar mot kyrkan, var faktikst nära att gå ur för några år sedan när homodebatten var som äckligast. Men så träffade jag min Kärlek och hans arbetskompisar, och fick en helt annan bild av deras arbete. Och kristendomen. Inte en massa synd och straff och Helvetet (att skrämma små barn med), utan bara kärlek och tröst.

Och ni skulle sett baksidan av skylten, där står det "Go(o)d is gay". För det är klart att hon är, bland andra saker!
Kärlek till alla Pridare

Inga kommentarer: