söndag 2 augusti 2009

Und das farbe, jawohl!


När allt är färdigtuschat och inscannat är det färgläggar-time. Tack vare min nya bibel DC Comic´s Guide to coloring and lettering comics, tycker jag mig nu behärska Photoshop rätt bra. Jag är en envis jävel, och vill klara allt själv.
När jag satt i Seriestudion i Malmö fick jag mycket hjälp av världens bästa Stina Hjelm (tack!), sen har jag klurat och trixat på egen hand. Det såg för jävligt ut i början, men som tur är, blir man bättre hela tiden.
Färgläggning tycker jag är kul, särskilt sedan jag skaffat mig en wacom board (för alla icke-nördar= en sorts bräda man kopplar in i datorn och ritar på, med vad som liknar en penna).
Medan jag arbetar lyssnar jag oftast på en ljudbok. Eller som i natt; fulmusik jag inte vågar stå för, på Spotify. La det svinge...

Nu ska jag försöka varva ner och stänga av huvudet. Och i morgon börjar min SEMESTER. Ledigt, i flera dagar. Sen börjar jag klättra på väggarna, det vet jag. Jag mår ju så bra när jag jobbar. Nä, lagoma korvar är bäst.
Kram på er!

Inga kommentarer: