tisdag 11 augusti 2009

Man ska bara komma ihåg att andas

Gaaah! idag är en sån där dag när tiden inte räcker till för att hinna alla de måsten jag skrivit upp på listan (efter att de minst livsviktiga grejerna strukits eller flyttats fram till en annan dag). Ibland klumpar deadlinesen ihop sig (osäker på pluralformen där), så är det bara. Och det är ju det här jag har strävat efter, att ha mycket att göra. Man ska bara komma ihåg att andas i stressen också.
Idag skulle jag enligt listan: göra klart och leverera månadens strippar, skissa en serie till Handelsnytt, göra skissförslag till en plansch inför världsdagen för psykisk ohälsa, välja ut serier till min nya agent (Jag är så jäkla glad att äntligen kunnat gå över till henne!! Men det är en annan historia), redovisa kvitton till kommunen för ett konstprojekt, och helst finslipa kladden till en fyrasidors serie till Bild & Bubbla. Phu!
Prognosen ser ändå ganska god ut. Och jag är stolt över mig själv att jag fixar det utan att bryta ihop (tro mig, det har hänt), och för att jag för en gångs skull tackat nej till ett jobb som måste göras jättesnabbt(ska dock göra serien vid ett senare tillfälle). Och; jag har sagt nej och lagt på luren i örat på en telefonförsäljare. Dock med en glättig ton och ett "Tack tack! Hejdå!" Men ändå; ett framsteg i Översnäll-land! Och jag har rannsakat mitt dåliga samvete, att jag inte hinner höra av mig till nära och kära så ofta som jag skulle önska, och kommit fram till att jag inte är mer än människa.
Har också tröstat/mutat mig själv med gotterier och en tanttidning (att läsa i när man b... ja ni vet vad jag menar), så det kommer bli en mysig kväll.
Imorgon ska jag klämma in lite marknadsföring i schemat också.


Jag blir trygg av tanttidningar

Inga kommentarer: