onsdag 12 augusti 2009

Trygg

Snart klar med allt på listan. Sitter och lyssnar på Mott the Hoople och vickar på tårna. Tåvickandet är en grej jag gör utan att tänka på det när jag mår bra. Kanske var det gotteriet och tanttidningen som gjorde susen?
Det är underligt det där, vad som gör en trygg och får en att må bra. I mitt fall är det ganska konstiga grejer. Egentligen tycker jag att det där med att göra listor så att andra ska läsa dom är störigt och självupptaget. Intresseklubben antecknar febrilt, typ, men vad tusan, har man en blogg får man faktiskt vara lite självcentrerad, eller hur!
Här är en lista över saker som hjälper mig när jag är stressad eller när Det stora vemodet rullat in:

1. Att läsa om vanliga människor som det gått bra för, i Hemmets Journal.
Ju ointressantare Svensson desto bättre, bara han eller hon är lycklig. Blir även trygg av att titta på broderimönster och att läsa "Fråga doktorn" (han verkar så snäll).

2. Astrid Lindgrens röst. Blir aldrig för gammal för att lyssna på Madicken.

3. Att läsa texten på hårprodukter. Särskilt de som lovar mirakel däruppe.

4. Att lukta på hårprodukter

5. Beatles

6. Att okynnespilla mig i öronen med topz

7. Snask

8. Att titta på Raskens

9. Bunkra konstnärsmaterial och kika i mina välfyllda lådor, som en stolt husmor

10. Att göra listor


Såhär mysigt har jag det.

1 kommentar:

Pauliina sa...

nice nice!