söndag 2 augusti 2009

Tuscha






Det här inlägget är lite fusk, det ska erkännas; jag glömde fota under akten så att säga. Så jag fuskade ihop lite bilder av hur det går till när jag tuschar mina strippar.

Världens bästa ljusbord fick vi bygga på Serieskolan. Det kör jag fortfarande med, perfekt lutning, och med stark lampa och aluminiumfolie får man till bra ljus.
Numera använder jag nästan alltid en penselpenna när jag tuschar strippar. I mina andra serier varierar jag mig en del. På sistone har jag börjat rita allt mer med stålstift. Blir liksom en annan känsla då. Egentligen borde jag kanske inte tipsa om en sådan underbar penna, eftersom min största rädsla är att de ska ta slut (har nån sån där konstig ransonerings/hamstrarnoja, typ: världens undergång, och jag kan inte rita för det finns INGA pennor kvar! Måste samla på mig ett rejält lager med andra ord! Väldigt smart och logiskt), men vad tusan; en kalligrafipenna från Muji är det. Svåra att få tag på i Sverige (om man inte går på den pyttellilla mujidelen på Åhléns, men då är de alltid söndergojsade, torra och tuffsiga), så jag beställer dom från England. Nörden i mig blir lite lyrisk nu märker jag, men åh vad de är sköna att teckna med! Nästan så man blir lite pilsk...
I alla fall, efter några dagar av tecknande och minst en ljudbok senare, har jag ca 30 nya strippar klara. Nu, med denna senaste omgång är jag uppe i 714 små billrar. För att citera en man i koboltblått som jag en gång kände; "Deh rolit!"

Inga kommentarer: