söndag 16 maj 2010

Dött hår på tork


Totalt jävla kaos


Kära nån! Jag slocknade på soffan och vaknade nu, mitt i natten!! Det var någon biljakt med Nicole Kidman och George Clooney som gjorde mina ögonlock så tunga... Och nu är man klarvaken! Blir till att sätta sig och jobba en stund innan sovtåget går igen.
Idag har kärleken fixat min dubbla punktering och vi tog cyklarna ner till vattnet. Det är nästan sommar nu. Lite för kallt för glass nere på Läget, men väl kaffe, och så fick jag inviga solbrillorna.
Det jag pysslar med när jag inte jobbar, är just nu att sätta ihop en snajsig spellista till bröllopsfesten. Jag passar på att fråga alla gäster jag av en händelse pratar med om de har någon önskelåt, och är den inte alltför dålig, åker den på listan. Lite måste jag väl ändå få ha och säga till om. Jag är nog en sån där bridezilla, fast endast när det kommer till musiken. Oj oj, det kommer spelas så bra låtar! Kanske blir det en karaokemaskin också...
Och så håller jag på att färga det där j-a löshåret. Inne på andra omgången kletig, stinkande hårfärg som stänker ner kärlekens vita handdukar och hela badrummet, ändå blir det inte rätt nyans på kalufsen. På måndag är det jag som traskar ner till en frisör med skiten och ber om hjälp, annars kan jag nog stå här och färga det till döddagar. Enda pluset är att min fobi mattats av något och ersatts av ilska, mest mot Pernilla Wahlgren och i viss mån hennes mor, som gör reklam för Nutrisse-skiten. Ni vet den där när hon talar till sin osynliga mamma om sitt snajsiga hår och att det är så fyllt av näring, och mamman frågar lite senilt: "Näring? I din klänning?". jag ska säga dig Perinilla, att dött hår som får näring får tamejfan inte bättre färg!!

Inga kommentarer: