måndag 7 juni 2010

Bara att invänta förmögenheten


Ujuj, dä ä mitt i natten och jag har inte bloggat ännu! Det var värst vad tiden flög iväg ikväll. Hela dagen har jag varit söndagsseg, inte gjort många knop, mest tvingat mig själv att jobba. Men så på kvällskvisten piggnade jag till. Det blev en långpromenad med vovvarna och nu har jag hunnit få undan en hel del arbete. Men lite mer tid och framförallt lite mer ork skulle jag inte tacka nej till. Måste upp tidigt imorgon till råga på allt. Men det stoppar mig inte från att titta på Most Haunted nu vid 01.10.

Spellistan till bröllopet är i stort sett klar, eller spellistorna, för jag har tre; en med lugn musik, en med sån där "nu sätter partyt snart igång"-musik och slutligen en dansmusiklista. Musiken ska passa många smaker (framförallt min), så det är en salig blandning.

Sitter och skissar med Anne på Grönkulla i lurarna. Det var rätt utplockat i ljudbokdshyllan. Har nog aldrig gillat den boken egentligen, inte ens som barn, tyckte att Anne var störig. Nu är hon närmast olidligt jobbig. En sån där tokskojig yrhätta fick jag lära mig när jag läste Barnlitteratur i hedenhös. Det var då en jävlig yrhätta till att vara irriterande! Hmpf! Vete tusan om jag inte byter till någon av de andra böckerna, även om jag har hört dom förut. Om jag var lika rik som Paul McCartney skulle jag köpa en hel massa ljudböcker utan det minsta dåligt samvete, Ajvide Lindqvists nya till exempel. Och kanske en ponny för det ville jag ha när jag var barn, men fick ingen av mina grymma föräldrar och man har ju hört hur såna trauman kan sätta spår. Nä, förresten, en stor shirehäst får det bli! Sen behöver jag aldrig gå i terapi mer,
Ni hör vilka planer! Bara att invänta förmögenheten.

Inga kommentarer: