måndag 16 januari 2012

Mitt i allt det ledsna

Ett regnvått Hallsberg en mörk måndagkväll i januari. Muntert värre. Nästan så att det stora vemodet rullar in, bara nästan. 
Jag är på väg hem till min lilla mamma för ett par dagar. Just nu längtar jag bara efter att få krama om henne, krypa upp i hennes kökssoffa och dricka något varmt, prata lite om morfar. Vi ska planera begravningen, välja psalmer och så. 
I morgon har jag och eminenta Helena ett möte med NBV region väst, i just Lidköping. Det är rätt skönt att ägna sig åt sitt jobb mitt i allt det ledsna. Och det ska bli kul att träffa Helena mfl. Efter det blir det nog ett träningspass på Sirius Gym. Där kan jag träna gratis med mitt gymkort. Hade egentligen velat ta en loppisrunda, men tydligen finns det inte ett enda second hand-ställe öppet en onsdag i Lidköping. Nåväl, jag har nog med bråte ändå, det märker man nu när allt ska ner i flyttkartonger. Vår lägenhet är som ett ymnighetshorn, hur fasen har alla pryttlar fått plats?

Strax framme i Skövde, där mamsen ska plocka upp mig. Inte mycket mer att säga just nu, annat än; puss å kram, och ta hand om era nära och kära!

Inga kommentarer: