tisdag 10 januari 2012

Immigrant Song

Killar som visste hur man posar i tighta brallor, samt hur man gör bra musik.


Welcome to the land of the ice and snow, from the midnight sun where the hot springs flow.

Jag har helt snöat in på Led Zeppelins Immigrant song. Och inte blev det bättre efter att jag var och såg Girl with the dragon tattoo (rätt bra, många underliga varianter av svensk brytning, vintergröna träd i Stockholm...), där ledmotivet var en cover på just denna låt. Så nu går jag runt och sjunger Aah-aa-AH, när andan faller på. Annars är jag fullt frisk.

Snacka om att det är bråda dagar nu, när flytten närmar sig med stormsteg, och en massa deadlines klumpar ihop sig. Jag får verkligen se till att sköta sömn, motion och mat, så att jag ska orka. Och så de tre P:na; planering, prioritering och panikhantering (när stressen tar över är det bra att ha några trevliga, lugnande tankar att ta till, det brukar hjälpa). Det är en blandning av trötthet, pirrighet, glädje, vemod, ja en enda röra av känslor. Och så måste det väl få vara ett tag. Jag försöker umgås så mycket jag hinner med mina vänner här. I morse var det kvinnogrupp, alltid lika mysigt. Jag kommer sakna tjejerna så! Men vi kommer ju tillbaka och hälsar på, såklart.

Nu ska jag inta lite kyckling med min Käre, kika på nyheterna i vanlig ordning, och ägna resten av kvällen åt att lyssna på podradio och skissa strippar.
Puss å kräm!

Inga kommentarer: