lördag 3 oktober 2009

Om igår


Jag var så trött igår, att det inte blev något bloggande. Så jag passar på att berätta om gårdagen idag i stället. Var ju hos doktorn i Linköping, efter att ha varit trött och ständigt sjuk hur länge som helst, och blivit skickad hit och dit inom allmänvården, utan att ha blivit tagen på allvar. Det verkar som om den onda läkemedelsindustrin har köpt läkarnas själar, för de är mycket mer intresserade av att skriva ut allehanda piller än att ta blodprover och utröna vad folks dåliga mående verkligen beror på.
Men så igår, fick jag äntligen träffa en BRA läkare. Hon var visserligen privat, men det var väl värt pengarna, för hon lyssnade, tog tid på sig och gav mig lite hopp. Det verkar som om det är min sköldkörtel som inte jobbar som den ska. Men nu har jag fått medicin mot det. Hoppas, hoppas att jag kan känna mig piggare snart!

En väldigt bra dag igår, med andra ord. Tog faktiskt med mig laptopen ändå, och passade på att jobba lite på tåget. Sarah Dwan Finer tittade på. Hon måste vara Sveriges vackraste kvinna! Eller som min kära vännina så poetiskt uttryckte det; "Faan, om jag var lesbisk skulle jag lugnt knulla henne!" Undrar dock vad Sarah hade tyckt om ett sådant erbjudande. Nåväl, vacker är hon i alla fall! Och jag är glad.

1 kommentar:

Helena sa...

Bra gjort! Av doktorn som fattade, och av dig som kom iväg till doktorn. En klassiker för kvinnor, att det är sköldkörteln som strular. Märkligt att inte sjukvården är bättre på att fatta det...