lördag 28 november 2009


Ett av skissförslagen till omslag

Nu lackar det mot jul. Gött! Jag har alltid älskat advent. Kanske till och med mer än själva julafton; den är ett sådant antiklimax. Nä, väntan på julen är mysigast. Det blir liksom lite ljusare nu. Lyssnar på O, helga natt med Håkan Hagegård (Hasselhoffs version var ju inte så pjåkig i och för sig, eller jo, det var den visst det!) Jag har sådana minnen till den låten. Såna där ovanliga, lyckliga barndomsminnen, från när vi åkte i bilen genom värmländsk vinterskog, till Brunskogs kyrka, för att lyssna på herr Hagegård. Det var så stämningsfullt att man fick noppeskinn, och när han tog i för kung och fosterland och klämde i med O, helga naaaaaaaatt, du frälsning ååååååt oss gaaav", då lyfte taket.

Ikväll ska jag rita en bild till Svenska kyrkan, samt scanna en massa (hatar att scanna, särskilt som Photoshop och min scanner inte är de bästa vänner, mitt i alltihop kraschar programmet och man måste starta om datorn. Grr!) Väntar med spänning på vad det finska förlaget vill ha för bokomslag. Det börjar brinna i knutarna att rita det nu.
Det får bli en Madicken-ljudbok till det, och lite snask. Sedan är kvällen räddad.

1 kommentar:

Heidi sa...

Gillar omslagsförslaget! (vilket ord!) Men undrar om det är möjligt att utelämna ramarna till biller och göra det hela till ett ord ILObillerI och avskärma biller med hjälp av typsnittet? Nu försvinner sista iet lite. Hoppas du mår bättre snart!
Kram!