torsdag 5 november 2009

Jag vill inte gå och lägga mig!


Så jag skriver ett inlägg till, bara för att det är roligt och för att en av vuxenlivets fördelar är att ingen kan bestämma åt en när man ska sova (det, och att man får äta snask när man vill).

Nu har jag dock avgett ett löfte till, vi kan kalla henne H. H är en mycket duktig ayurveda"doktor" som jag besökte härom veckan. Ja, jag ska villigt erkänna att jag är skeptisk till mycket sånt, men så risig jag har varit sista året, är jag beredd att testa det mesta, utom tarmsköljning i grupp.
Hon gick ingående genom min livssituation, min avföring (dess konsistens, tidpunkter för dess sk utträde ur kroppen mm), och alla mina krämpor. Rökningen (som jag bävat mest för att hon skulle hacka på) var inte så farlig. Värre att sluta NU, när min kropp är så stressad. Dock fick jag stränga direktiv att gå och lägga mig tidigt och helst gå upp klockan sex (det var något med pitta och kappa och grejer). Den domen mottog jag lite lätt nedslagen. Det är ju på natten jag är kreativ, och klockan sex på morgon är det inte värt att jag går ut bland folk, för då skulle jag kunna utföra barnamord.
Helst ska jag inte äta efter klockan sex. Vettigt, inget att säga emot där. Men SEN stack hon verkligen en kniv i mitt hjärta; jag får ALDRIG mer drick Pepsi Max, för det är ett gift och en drog och ondska på alla sätt. Då kan hon aldrig ha öppnat en iskall burk cola när hon varit riktigt törstig, tagit en stor klunk av det bruna guldet,och känt explosionen av välbehag i gom och kropp... åh, vad jag kommer sakna mina colaorgasmer...
Bara kokt vatten med honung och ingeföra får jag hädanefter inta oralt (ja, förutom käk då). Jag är mycket skeptiskt till att varmt vatten stillar törst. Men vad fasen, i morgon har jag bestämt mig för att börja hålla mitt löfte. Kanske kommer min skeptiskhet på skam. Det vore roligt.
Gonatt, nu ska jag sussa

Inga kommentarer: