tisdag 17 november 2009

Sköldkörtelskit

Idag mår jag inte alls bra, hormonerna tramsar runt i kroppen och ställer till det för mig. Önskar att jag kunde få en bra läkare som verkligen hjälpte mig!
Som tur är får jag mycket stöd från sköldkörtelföreningen, och det är ovärdeligt. Vi är många, alldeles för många kvinnor som mår dåligt, helt i onödan. Om läkarna bara ville ta oss på allvar, och ta de prover vi ber om, skulle världen vara så oerhört mycket bättre. I stället får man gå här med yrsel, panikattacker, löjligt låg kroppstemperatur, håravfall och en hel massa annat elände. Men jag ger mig inte.
Nu har jag fått nys om en läkare som faktiskt är insatt i sköldkörtelproblem. Gäller bara att få tag på honom, han verkar vara en upptagen man. Nä, jag får kämpa på, och trösta mig med att jag inte är ensam.

Inga kommentarer: