lördag 14 november 2009


Idag sörjer jag min senaste deckare. Den var ju så bra, och nu är den slut! Fyrvaktaren av Camilla Läckberg; verkligen att rekommendera.
I övrigt gör jag inte så mycket mer än jobbar. Inget nytt under solen (kan bero på att solen inte har synts till i Oxelösund på flera veckor). Retuscherar min nya bok för fullt. Det tar sin lilla tid, men ju fortare jag arbetar, desto tidigare blir den klar. Måste dock ha något bra att lyssna på, annars får jag krupp. Bibblan är stängd, så jag får väl helt enkelt köpa hem en ny smaskig deckare från Itunes.
Får jag en stund över ikväll, ska jag fortsätta pyssla. Har en vision av Bert Karlssson, iklädd tomteluva och täckt av glitter, att hänga i julgranen... Åh vad jag är glad att jag inte har ett sånt där "riktigt jobb" som arbetsförmedlingen försökte övertala mig att söka i stället för att starta eget! När man har ett riktigt jobb får man inte pyssla, det står i lagen.

För övrigt har jag klurat en del på min anatomi, eller hur man ska uttrycka det. Det hade varit mycket bättre om man var skapt med en av/på-knapp att stänga av hjärnan med ibland. Ibland rusar tankarna så fort i skallen, och stundtals rusar de ut åt helt fel håll. Nä, ge mig en knapp så att jag kan stänga av! Och sätta på när jag behöver vara kreativ såklart. För ibland är den inte så dum ändå, den där hjärnan.

Inga kommentarer: