onsdag 17 februari 2010

Lite Bellman och nostalgimusik


Si god afton och god kväll, min utvaldaste vän! Huru lever nu världen med dig?
För att citera käre Bellman (läs:för att jag ska verka lite intellektuell. Hoppas det lyckades)
Med mig lever den om rätt rejält, tycker jag. Jag är tillbaka på banan igen. Yey!!!! Eftersom "lagom" inte existerar i min vokabulär, drar jag på i 180 så fort jag mår bra. Kanske inte så klokt, men ganska härligt. Alltså har det blivit en hel del jobb idag, bl a jobbar jag med serier till Gävle Kommun, och deras musikevent "Sommarkvällar". Ska skissa fram ett förslag till en andra stripp, och hoppas den blir godkänd, så att jag kan sätta igång att "rita fint". Har även skickat en massa bilder till Göteborgs stadsbibliotek, där jag ska föreläsa under Serieveckan i mars, och samtidigt delta i en utställning (blir bilder ur Om någon vrålar i skogen). Har ni vägarna förbi Götet, vore det kul om ni dök upp! Blir säkert en hel massa skoj under den veckan.
Så ska jag bli klar med gråskalorna på de sista stripparna till Helsingin Sanomat, samt rita lite på barnboken. Och just det, fynda billiga flygbiljetter till Finland. Alltmedan jag lyssnar på nostalgimusik från nittiotalet och sörjer min förlorade ungdom, då jag snart blir en 31-årig tant. Phu!
Men först, ingenting får komma i vägen för veckans heliga tevetimme; Det okända. Hoppas det är riktigt läskiga och jävliga spöken den här gången, det är så tråkigt när det visar sig vara någon snäll liten släkting, som bara ville säga att de finns där. Nä, ge mig läskiga spöken, såna där små mylingar med lysande röda ögon till exempel.

För er som hellre vill komma till Oxelösund än Göteborg för att höra mig prata, kommer här en inbjudan (klicka på den, så blir den läsbar). Hoppas riktigt mycket folk dyker upp. Jag är så glad att jag får möjlighet att prata om min bok, och nå ut till så många bra personer.
Nä, nu måste jag rusa till teven!
Får väl avsluta med lite Bellman, för helhetens skull: "Jag har ett förnöjsamt sinn, det är rikedomen min, det är bättre än penningar och gull".

Inga kommentarer: