fredag 28 december 2012

Ekonomiiiiiiii




Ungefär Så här kul tycker jag att det är med ekonomi.




En ny dag, ett nytt liv. Jag börjar så smått sluta sörja att julen är över och förlika mig med tanken, att Ellos redan skickat ut en katalog för vår/sommar 2013. Jag känner mig inte så somrig ännu. Gör du?

Nåväl.
Efter en mental härdsmälta igår, när räkningarna skulle betalas, och pengarna jag fakturerat lyste med sin frånvaro (varför måste det alltid vara en sån NDU att betala räkningar som frilansare?), fick jag hjälp av världens bästa mamma (vad skulle jag göra utan dig?). Och idag är det hopp om livet igen. Får sitta en stund och jaga obetalda fakturor bara. En dag ska jag bli RIK, lägga undan till en enorm trygghetsbuffert och slippa oroa mig så jävulusiskt för pengar. Just den här månaden, skulle de inte tryta egentligen, jag hade fakturerat rätt bra, men det är nästan alltid så, att minst en uppdragsgivare slarvar med utbetalningen och utan fetbuffert, så står man där vid månadsslutet.

Dags att bli Så där snuskigt rik, att jag kan göra precis vad jag vill, och bjuda alla mina nära och kära på resor och trevligheter när andan faller på.
Tills dess får jag tjata på slarvande utbetalare. Det är vad jag ska göra idag.

Pöss.

Inga kommentarer: