fredag 14 december 2012

Tanten

Nu pirrar det i magen. Och det är inte av laktosen jag råkade få i mig tidigare. Nej, Sveriges radio ska komma hit om en stund och intervjua mig. Då gäller det att hålla tungan rätt i mun och säga kloka saker. Jag ska vara med i programmet Tendens. Wish me luck!

Idag bjuder mitt arbetsrumsfönster på en alldeles makalös utsikt, med blå himmel och gnistrande snö på taken. Kallt och vitt och vackert. Det blir nog en långpromenad därute sen.

Det bidde inget luciafirande för mig igår, lite synd, men så är det ju när man varken har barn eller går i skolan. Kikade dock lite halvhjärtat på SVTs lucia och upprördes in i själen av denna RAP! Inget ont om pojkstackarn som rappade, han var säkert duktigt. Men det skall icke vara rappande på lucia! Nej. Då blir tanten arg. Annars var det rätt fint.
Och nu ska tanten göra sig i ordning inför radiobesöket.

Häj.

Inga kommentarer: