torsdag 6 december 2012

Tillskott i kassan

Nu är det jul här i vårt hus. Eller bättre upp: advent! Tycker att själva julen ofta blir ett antiklimax, föredrar väntan på den, och att gå runt och sniffa på hyacinter i vinterkvällen. I år har jag gått all in, och till och med torkat äpplen och apelsiner, samt hängt upp en apelsin med nejlikor i! Så här luktar verkligen jul i varje vrå. Utom på dass, men det har ju sina naturliga förklaringar. Där står dock en liten, liten tomte inne, för att kompensera upp mysfaktorn.



Vill man ha extra julstämning en vinterdag i Göteborg, kan jag rekommendera en stillsam promenad i Haga. Där hittade jag både tomten...
 ...Och bocken...


....Och en gris?

Och nu ska jag lyssna på Bing Crosby och leta stipendier. Tomten, jag vill ha ett tillskott i kassan!

Inga kommentarer: