söndag 9 december 2012

Löper


Gör ni era egna julklappar? Det finns de som tycker att det är ett tecken på snålhet att inte köpa saker att ge bort. Jag tycker tvärtom. Det är väl jättefint att ge bort sin tid och tankeverksamhet till någon. Förresten är inte alltid materialet till mitt "pyssel" gratis. Nu tillverkar jag ju inte bara egna julklappar, jag köper förstås också när andan faller på (ha ha, såg i sista stund, att jag skrivit "jag löper också när andan faller på"! Hann ändra det som tur var. Såg framför mig hur jag kråmade runt och jamade i vinternatten: Beaaaoouw BEAAAAOUW).

Ljuslyktor har det bland annat blivit i år i Billerverkstaden, med konstiga siluetter på. Bara för att jag hade lust. Vi får se vem av mina stackars vänner som får just dessa. Hoppas hen blir glad i alla fall, att jag inte bara köpt ett presentkit tvålar på Åhlens. 

1 kommentar:

CMB sa...

En egenpysslad julklapp är en bra julklapp :-)