måndag 30 april 2012

Ju mer vi är tillsammans


Vi är lite som en familj i Serieateljén. 

Hej fina ni! Ursäkta ett litet blogguppehåll! Jag har varit i Stockholm i dagarna fyra och seriemässat. Men nu är jag hemma på Hisingen igen, vid ritbordet.

Det har varit kul, slitigt och så där härligt instängt som det bara blir på seriemässor, och det är skönt att vara hemma i mysbyxorna igen.
Särskilt trevligt har det varit att hänga med nya och gamla vänner. Är himla glad att jag träffat gänget i Serieateljén! Vi ägnade hemresan åt att sitta och snattra samt rita mer eller mindre rumsrena tramsbilder i bistron. Aldrig har en tågresa gått snabbare.

Maken är och blir avtackad på sitt förra jobb, så jag är gräsänka ikväll. Hoppas taxichauffören gillade min kvällsmat. Jag glömde den i hans bil. Jodåsåatt. Bara för att jag är bortskämd med att få lyxmat lagad till mig av välrdens bästa kock härhemma. Men men, chaffisen får gärna hugga in på mig torftiga färdigmatslåda om han vill. Själv tar jag en nattamacka och kikar lite på webteve innan läggdags.
Natti natt!

Inga kommentarer: