tisdag 17 april 2012

Så drömmer jag trevliga drömmar i stället

En gammal goding, ett av motiven jag ska trycka upp på vykort och dekaler till SIS.

Hur är man funtad när man går igenom hela dagen som en zombie, men är pigg som en mört NU?? Inte normalt i alla fall. Och jag som tänkte gå och lägga mig tidigt eftersom jag ska upp i ottan och träffa min vän Helena (vi ska prata ihop oss om det här seminariet).
Och inte blir jag väl sömnigare av att kika på Nyheterna om en stund. Blir så upprörd över Den där vars namn inte förtjänar att nämnas, han i Norge! Rättegången borde ske innanför stängda dörrar tycker jag, all denna uppmärksamhet är precis vad Den vidrige vill ha, de ger honom en arena att glänsa på med all sin ondska. Därför tänker jag blunda när han kommer i bild. Han har verkligen inte gjort sig förtjänt av att fastna på min näthinna. Eller att höras. Rättvisa ska skipas men det ska fasen inte vara på hans villkor!
En massa kärlek till överlevande och anhöriga i vårt grannland!

Får nog bli en stund med Inför Eurovision Song Contest innan det är dags att sova, så drömmer jag trevliga drömmar i stället. En smäktande balkanballad gör att man glömmer all världens ondska

Inga kommentarer: