måndag 9 april 2012

Påsken är ju över nu

Hääj! Har påsken varit bra? Det har vår. Fast jag kan väl inte direkt säga att vi firat den, jag har aldrig riktigt förstått grejen med påsken, förutom att Jesus dog och uppstod alltså, men även där är mina kunskaper något diffusa. Men vi har ätit gott i goda vänners lag.

Hela dagen har det ösregnat och blåst här. Men eftersom det inte finns några dåliga väder, bara dåliga kläder (hö hö), trotsade jag vädret och gav mig ut på en liten joggintur. Det var dock inte iförd några bra kläder, för jag var dyngsur när jag kom hem, och fick tina upp mig i badkaret en bra stund. När ska det bli vår på riktigt egentligen?

Skönt att det är vardag i morgon igen. Detta ska jag fira genom att pallra mig iväg till tandläkaren för första gången på alltför många år. Håll tummarna att det inte blir dyrt! Håll också tummarna att min tandläkare har en fräsch andedräkt! Det hade inte den jag gick till på Hammarö. Ur hans käft stank det skolbespisningsköttbullar och makaroner varje gång på ett ytterst kväljande sätt. Bäst att dra ett varv med tandtråden så att jag själv inte luktar gammal torsk. Då kanske jag får en straffavgift till råga på allt. Och jag måste nog borsta bort alla ägg från emaljen. Påsken är ju över nu.


Inga kommentarer: