söndag 15 april 2012

Vad skulle Mandela och Gandhi göra?

Fusk!



Här sitter jag och svettfryser. Ni vet, så som man gör när man har svettats en massa och väntar för länge med att duscha. Ett moment 22 kan man säga, för just nu fryser jag så mycket att tanken på att klä av mig kläderna och sätta mina bara fötter mot vårt iskalla badrumsgolv är riktigt avskräckande, samtidigt som det är det enda sättet att bli riktigt varm igen.
Men i sådana lägen i livet får man tänka på kämpar som Nelson Mandela, Gandhi och andra i samma liga. Vad skulle de ha gjort? Struntat i att duscha för att det bar emot? Knappast. Nej, modigt och med huvudet högt göra det som är svårt och med kärlek och envishet krossa motståndet. Ja, det är vad jag måste göra.

Fast när jag tänker efter, så är det ju lite orättvist; Gandhi hade ju så lite på sig till att börja med, och det var ju så varmt där i Indien. Skulle vilja se honom knata runt i bara tygblöja en frusen aprildag på Hisingen!

2 kommentarer:

Julia sa...

Hej! Jag har läst igenom hela din blogg nu, du är så sjukt rolig och jag har skrattat högt flera gånger, tack för det! Jag ska köpa din bok på SPX. Ha det /Julia

Malin Biller sa...

Tack å bock! Vad glad jag blir. Då ses vi i Stöckhölm!