onsdag 4 april 2012

Och så länge jag lever ritar jag

Den här snusfarbrorn bad att få bli ritad, till exempel.



Att jag aldrig lär mig; Blomkål och träning är ingen bra kombination! Tur att musiken på mitt gym är så hög. Synd att musiken inte kan kamouflera lukt...
Nåväl. Här sitter jag nu, nyfisen, nyduschad och nytränad, i väntan på makens mat. Det luktar som kött. Ingen blomkål, som tur är. Ska försöka avhålla mig från det ett tag.

Jag har kommit in i ett rit-flow, där jag leker fram bilder bara för att det är kul. Oftast har man ju ett konkret uppdrag som serietecknare, antingen har man själv satt upp en uppgift eller så får man en av uppdragsgivaren. Så ibland är det befriandeatt bara rita för att det är skoj. Bilderna kanske kommer till användning, man vet ju aldrig. Eventuellt skulle man kunna peta in dom i
Allt du behöver (min nya humorbok). Den som lever får se.

Och så länge jag lever ritar jag.

Inga kommentarer: