torsdag 31 maj 2012

Kanske är det Nangijala

Idag bjuder jag på små ryska gummor med svensk text.

Häj. Ursäkta bloggtystnaden! Jag är inne i en oerhört intensiv jobbperiod, med flera stora deadlines (varav jag just avverkat en. Phu!). Men nu börjar jag se ljuset, typ som Skorpan i Bröderna Lejonhjärta. Kanske är det Nangijala. Eller så är det bara en ytterst välbehövlig helg hos mamma på landet. Samma sak ungefär. Fast hos mamma slipper man den elake tyrannen Tengil i Törnrosdalen. Dock har jag hört att det finns en rätt sur gubbe i grannbyn. Men jag tror inte att han har en drake, eller Per Oscarsson inspärrad i en liten bur för den delen. Nä, nu spårade jag ur.

Det har varit en strålande dag! Jag har ägnat den med Helena och nya vänner, i föreläsartagen. Munkedal var det den här gången. Hoppas det kan bli fler tillfällen runtom i länet med samma gäng till hösten! Jäkligt goa människor. Och väldigt fin publik idag, som brydde sig om ungarna de jobbar med. De kan göra skillnad, det vet jag. Det kan räcka med så lite för att hjälpa en liten ledsen människa; Att bara finnas där och lyssna en stund räcker väldigt långt.

Så nu är jag trött men nöjd. Ska varva ner med en stunds webteve. Nej förresten, först ska jag hänga tvätt. För man kan inte ha roligt jämt. Det är en dag i morgon också, som mammas generation suckande brukar säga när det blir för skoj. Kan vi det här eller?

Och så vidare.

Pöss!

1 kommentar:

Helena sa...

Tack själv Malin! Det har vi gjort bra. Jag är glad över att få vara en del av din gamla dröm om att nå ut till människor som möter barnen. Kram!