måndag 4 juni 2012

Alla dessa minnen och känslor

En bildkavalkad från ett somrigt Västergötland:







Jag lever! Behövde en rejäl paus från allt vad jobb heter. Och det fick jag hos mamma och styvfar. Så skönt! Det är så vackert i Västergötland såhär års, man kan inte få nog av allt det mjuka, gröna.

Dock har det varit tungt på många sätt, för i lördags var vi och röjde i mormor och morfars hus. Jag stålsatte mig för att fixa det, känslorna kom först efteråt; sorg, vemod, en massa kärlek, saknad... Kändes så sjukt fel att gå och rota i deras skåp, bland deras grejor, som om jag inte hade rätt. Men hellre att vi gör det, och tar vara på, sparar de saker som betyder något för oss, än att främlingar rotar runt i deras personliga ägodelar. Jag önskar att jag kunde ta med och spara doften från min barndoms oas, hur det luktade i morfars verkstad, eller i köket när mormor lagade min favoriträtt. Alla dessa minnen och känslor...
Det får bli en lugn kväll med min Käre.

Pöss på er!

Inga kommentarer: