tisdag 12 juni 2012

Lök på korven


Här tuschas det strippar för fullt; Jag ska leverera bland annat till Hufvudstadsbladet. Och så lyssnar jag på Sankta Psyko av Johan Theorin. Den är rätt seg, men jag måste lyssna klart den för att se hur den slutar. Gammalt mentalsjukhus, barn och underligheter... Bra ingredienser till en bok!
I morse blev jag abrupt väckt av en jordfräs (eller vad det nu var för helvetesmaskin) utanför i rabatten. Ett envetet, vinande ljud som nästan fick tänderna att skallra på mig där jag låg i sängen, desperat tryckande en kudde över huvudet för att förgäves försöka stänga ute oljudet och sova vidare. Men nej. Efter en halvtimmes vinande var jag tvungen att ge upp och kravla mig ur sängen, för att möta en ny dag med ett surmulet "Grrr!"
Så dagen började inget vidare. Jag har sedan skrotat runt för mig själv och luktat lök ur munnen, ända tills maken kom hem, då luktade jag lök på honom med. Kryddiga italienska korvar till lunch är ingen hit, särskilt inte om de innehåller oerhörda mängder lök.

Nu ska jag sluta vara sur, och återgå till tuschandet. I morgon far jag in till staden och är social, förhoppningsvis med fräschare andedräkt.


Inga kommentarer: