lördag 23 juni 2012

Helt ok midsommar

Hur mår ni idag? Lite trötta kanske? Jag mår faktiskt riktigt bra. Kanske för att jag höll mig nykter igår. Det blev en ytterst lugn midsommar för oss; Kim jobbade och när han kom hem var liksom midsommarfirandena slut runtom i stan, ja de där små äppelkindade barn hoppar runt majstången och allt är sådär äktsvenskt hellylle ni vet. Inte den sortens firande där vuxna barn super skallen av sig och gör propellern med blomsterkrans på...
Förresten regnade det ihärdigt hela dagen och kvällen. Så vi lagade god mat och höll oss inomhus, efter en liten utflykt i bilen. Helt ok. Så såg vi på Morden i Midsummer och vilade ut sillkoman. Perfekt kväll.
Vad hade ni för er?

5 kommentarer:

Esther sa...

Jag var oxå nykter, som alltid =)
Men blev ändock tvungen att dras in i de vuxnas "firande"
Fylla, bråk och ordbajsning.
Tur man kan ta sin familj, åka hem tidigt (fyllskallar är fulla redan innan sillen serveras) och bara mysa.
Hade trots allt en bra midsommar.
Och mina barn med, för de ska aldrig få de midsommrar jag hade som liten. Kram på dig =)

Caroline Dyfverman sa...

Jag körde omkull med vår fyrhjuling så det blev en lugn midsommar för mig med, som tur är mår jag ändå ok. Är fortfarande öm i hela kroppen typ men kul har vi ändå haft. Kramizar

CMB sa...

Ingen fylla här heller... Lugn och mysig hemmadag med maken. Underbart!

3H sa...

ingen fylla Här heller. Var med barnen och åt hos pappa och badade badtunna. Det barnen kommer ihåg är att vi åt en massa jordgubbar. Så då är det som det ska vara då.

Malin Biller sa...

Skönt att höra att det är så många som kör den nyktra stilen!
Carro, aj aj, det lät inge' bra! Krya på dig!