onsdag 27 juni 2012

the Shit

Jag glömde ta kort när vi var där och käkade idag, så här får ni en bild på Universeums nya sengångare Terje i stället. Snodde den här.


Vet ni hur mycket jag älskar Restaurang Solrosen i Haga? Det är svårt att sätta fingret på exakt vad som gör att jag trivs så infernaliskt bra där, förutom maten och läget; Kanske är det den slitna, hemtrevliga atmosfären? Folket där? Att de spelar Neil Young medans man käkar är ju nästan det bästa av allt. Jag gillar stammisarna, de som verkar ha växt fast i inredningen, och munhuggs i baren med de som jobbar där, jag gillar lasagnen (varför testa nåt nytt när det är så jäkla gott att man dör lite varje gång), jag gillar till och med den nedgångna damtoan, med spindeln i hörnet.
Solrosen is the shit!
Funderar på att höra om det går att abonnera stället till min releasefest i höst. Det är dags att börja ta tag i det nu. Men inte ikväll, för nu ska jag kläcka idéer till Biller-strippar.

Pöss å gunatt!

Inga kommentarer: