torsdag 7 juni 2012

The Loner

Häj. Idag har jag varit totaleremit. Jag är det ibland, när världen runt mig blir för skränig. Jag tror jag är en sån där hsp; Highly sensitive peronality. För jag kan ofta bli överväldigad (hittar inget bättre uttryck) av alla intryck man bombarderas med, och att vistas bland mycket folk och i bullriga miljöer tar oerhört på krafterna. Då behöver jag såna här dagar i ensamhet, när jag kan glida runt i lugn och ro med bara mina tankar (till skillnad från alla andras...).
 Har ni läst om hsp? Annars finns det massor av bra info på nätet, tex här. Vi är visst inte helt ovanliga. Personligen, tycker jag det är himla skönt att ha fått en förklaring till varför jag är som jag är. Och att det inte är en störning eller något sjukt, utan tvärtom, något helt normalt, som ca 20% av mänskligheten (och tydligen djuren också) är. Känsliga, öppna, med känslespröt att pejla med.

Nu ska denna loner ut och knata i skogen. Där hämtar jag också mycket kraft. Och i morgon tänker jag bestämt fara in till ateljén, för jag är bara eremit korta stunder i stöten.


Här får ni en annan bra loner!

2 kommentarer:

M sa...

hsp intressant!... tror jag också hör till kategorin, vi är visst lite lika då jag också gillar att dra mig tillbaka, skogen, att rita...och sengångare;).

Malin Biller sa...

Vad trevligt hördu:)
Vi är inte så pjåkiga!