torsdag 28 juni 2012

Jag gillar't

Hur har er dag varit? Min har varit stillsam men rätt bra. Jag har mest jobbat och stretat (min man kallar det så när jag städar, alternativt motionerar) och hållit mig i Länsmansgården. I morgon ska jag däremot ge mig ut i stora världen, närmare bestämt till Helsingborg, och min kompis Kajsa. Det blir ett par välbehövliga lediga dagar i syd. Ska bara njuta av sällskapet och av Helsingborg (min gamla hemstad i hedenhös), strosa runt i centrum, åka ut till min barndoms Ramlösapark, bada fötterna i havet. Bara njuta helt enkelt.

Ovan ser ni en knatande figur som jag mötte när jag själv var ute och knatade idag. Han var en liten groda, och han stretade han med, fast åt andra hållet. Varför hoppa när man kan gå liksom? Han stretade och stretade utan att göra minsta skutt. Antingen var han lite korkad, eller bara bekväm av sig. Oavsett vilket; jag gillar't.

Inga kommentarer: