fredag 15 juni 2012

Ingen ouzo bara flum

Här sitter jag och smakar moussaka i munnen. Det var väldigt gott i ätande stund, så att säga, men nu känns det lite dävet. Jag och min käre var på en riktigt trevlig grekisk restaurant och käkade innan. Kalimera heter stället. Låter ju onekligen grekiskt och fint, men kan ju betyda precis vadsomhelst, vaxpropp till exempel (orkar inte googla på det). Så tror en annan att man går på snoffsig restaurang, kanske uppkallad efter en grekisk gudinna eller något annat exotiskt. Fast varför skulle man vilja döpa sin restaurang efter smojs man har i öronen? Om inte just det är en okänd grekisk delikatess, ungefär som vår surströmming?
Det är intressant det där med språk. Det kan vara en skröna, men jag har hört att Roxette var tvungna att byta namn enbart på Grönland, för där betyder Roxette "diarré". Och lösbajs säljer ju inga skivor.
Fast borde inte Brad Pitt byta namn här då? I och för sig, så vore det ju värre (och liksom mindre manligt) om han hette Brad Mutta, till exempel. Pitt är ju ett rejält, slagkraftigt ord.
Okej. Nu har jag verkligen spårat ur. Bäst att återvända till mitt gråskale-färgläggande innan det här barkar rätt åt pipsvängen. Ska strax leverera ett gäng nya strippar till Hufvudstadsbladet. Den här ovan är en av dom.

Och nej, jag har inte druckit någon ouzo ikväll! Jag är bara flummig.

1 kommentar:

Esther sa...

I like it flummigt! ;D Haha Brad Mutta! Mohahahaha!!