tisdag 26 juni 2012

Sluta med tramset









Hej vänner! Ni regnar väl inte bort? Tur att det verkar bli bättre väder mot slutet av veckan, för det här blir man deppig av!
Idag är jag röksugen. Det är inte ofta jag är det numera, men vissa dagar kommer suget tillbaka. Inte värre än att det går att stå emot. Har jag inte rökt sedan i september, ska jag banne mig inte åka dit! Enligt maken, som också har rökt, är det vanligt att det är så, att abstinensen kan dyka upp igen då och då genom livet. Nåt man bara får stå ut med som ex-rökare. Samtidigt tycker jag det luktar vidrigt med cigarettrök, för att inte tala om fimp! Tänkt att jag stank så när jag rökte! Det förträngde jag på den tiden. Något av det bästa jag gjort, och svåraste, var att sluta med det tramset. Jag sparar ca 1500 spänn i månaden, mina lungor värker inte längre och hyn är inte grådassig. The list goes on and on.
Då är det inga problem att stå emot efterslängar av nikotinabstinens.

1 kommentar:

Caroline Dyfverman sa...

Du är skit duktig ju ;-)