fredag 31 augusti 2012

Får man säga hottentot?


Glöm inte att gå in och gilla Biller på Facebook, och förresten! Och lägg upp ett foto, så blir du billerfierad!





Här sitter jag i svart polotröja och ser ut som en hottentot i huvudet (får man säga hottentot förresten? Nu gjorde jag visst det i alla fall). Utväxtfärgardags, den råttfärgades eviga slit för att se ut som folk. Kanske blir det lite serietecknarhäng ikväll, det beror lite på om jag lyckas hinna göra det jag ska innan. Ligger rätt efter i schemat.

Idag damp det ner ett nytt, kul illustrationsjobb. Det tackar jag särskilt för! Det ser bra ut på tecknarfronten. Och vet ni, i morgon kommer journalisten från tyska der Weldt! Det är lite pirrigt. Vi ska ses på stan, så kanske vi åker hem till min "hemmastudio". Beror lite på. Den ligger ju rätt off. Och själva lägenheten är inget man gärna bjuder hem folk till. Maken kallar den "bunkern", liten, mörk och extremt svårstädad. Kanske tar jag honom till Serieateljén i stället. I säkerhets skull har jag dock städat (litegrann, på ytan, mest viftat runt dammet, men ändå). Man behöver ju inte göra lägenheten ännu mindre trivsam än den är. Men snart vänner, snaaaart flyttar vi till den nya fina!! Fräääääääsch (känner att jag vill dra på ordet), nyrenoverad och ljuuuuuuus (likadant med det)! Det är nästan så att jag ser fram emot själva nedpackandet och att snubbla på flyttkartonger i veckovis. Bara nästan.
Vi har i alla fall anlitat en flyttfirma, som ska ta hand om i stort sett allt, inklusive flyttstäd. Värt vartenda öre!

Dags att tvätta ur hårfärgen. Jag ser redan nu, att jag lyckats få färg på händerna, efter att jag drog av min handskarna. Det är hopplöst att få bort. Nu lär de väl tro på serietecknarhänget, att jag torkat mig i rumpan utan att ha använt papper, och utan att ha tvättat händerna! Visserligen är jag ofta under bältet i mina serier, men ändå...


För att inte tala om der Weldt i morgon. Ser framför mig ett fint, seriöst porträttfoto, där jag sitter med händerna så där tankfullt och författaraktigt under hakan, och värsta bajsfläckarna på. Vore inte bra.

Bäst att jag rotar fram nåt terpentin från mina folkhögskole-målarkluddar-dagar.
Häj.

Inga kommentarer: