söndag 12 augusti 2012

Inte snäll









Den här strippen gjorde jag när jag inte var snäll en kväll (rim!!). Jag hade just fått fakturan från revisorsfirman och den var 3000 kronor dyrare än förra året (!) för
samma mängd papper. De hade blivit uppköpta av ondskefulla Lrf Konsult. Jag mailade och bad på mina bara knän, att de skulle se över det och min snälla revisor, hjälpte mig att sänka fakturan en del. Det var gulligt av henne, och jag vet att hon inte kan rå för den här prishöjningen. Dock känner jag att det är dags att söka sig någon annanstans. Blev tipsad av en kollega, om en bra, billig och lättförståelig revisor här i stan. Jag ska dit i morgon och gå igenom mina finanser. Jag har gjort klart för dom, att de måste förklara för mig som om jag var två år, och att siffror ger mig panik, annars är jag ganska vettig. Håll tummarna att de är bra! Och att de inte vill ha 8000 spänn av mig om året!! För då blir det en betydligt elakare stripp!!

Inga kommentarer: