söndag 19 augusti 2012

Hörrni, jag måste tipsa!

... Om denna produkt! Silicea. Finns både som mag-tarm gel och vanlig kiselgel, enda skillnaden är att mag-tarmvarianten är lite mer "kompakt" och tydligen inte tas upp på samma sätt av kroppen, utan mest skyddar magen. Den med mindre partiklar är också suverän om man vill ha schysstare hy, starkare naglar och tjockt hår. Jag tycker att bägge sorter funkar bra om man, som jag dras med magkatarr och annat IBS-igt. Faktum är, att det här är det ENDA som hjälpt mig. Några matskedar om dagen räcker, så slipper jag allt vad medikamenter heter. Magen mår bra, och jag kan till och med dricka kaffe. Slarvar jag med Silicean, så märker jag snabbt av katarren igen.

Så, mina vänner, tag nu emot detta husmorstips, och kom ihåg;
En god avföring är bästa huvudkudden (Ur Husmoders Lexikon 1958).

Inga kommentarer: