lördag 11 augusti 2012

Snuskmat


Godkväll! Hur står det till med er denna afton? Själv håller min löpmage (kan även vara våmen) som bäst på att smälta en delikat nepalesisk måltid, bestående av nån sorts blomkålsröra av det kryddiga slaget. Maken och jag hittade en liten oväntad just nepalesisk (eller heter det nepalitansk?) restaurang ute på Hälsö. Det var en skojig meny, med många fula ord. Vi listade ut att "kukhura" betydde kyckling. Jag vill inte bli kallad något av det. Men min Käre intygade att hans tandoori-variant smakade riktigt bra.

Nu känns det att det börjar bli kyligare på kvällen, ganska snart blir jag tvungen att hålla arbetsrumsföntret stängt när jag jobbar, jag fryser så lätt om fingrarna och stela fingrar ritar inga bra serier. Det känns som om det kommer bli en bra höst, med releasefester (minst två ska jag ha, återkommer om det), boksläpp, Bokmässa och förhoppningsvis en massa föreläsningar/workshops också. Och psst, snart ska jag bli intervjuad i tyska der Weldt!

Vi avslutar väl med en magnifik kvällshimmel på det?


Inga kommentarer: