torsdag 23 augusti 2012

Hygien for dummies

Idag har varit en sån där intensiv jobbdag. Fast rätt bra. Jag har färglagt, spånat idéer, haft ett telefonmöte och tecknat en serie till NWT, plus filat på utskicken till mina (och Lovisa Ståhls/Jenny Berggrunds) releasefester. Det kommer bli så kul!! Och jag lovar återkomma med detaljer om var och när.

Som ni väl förstått vid det här laget, så är jag i det närmsta doftöverkänslig. Idag i kön på Ica, testades mina stackars näs-sensorer nåt alldeles extra. Vad är det med gubbar och hygien? Eller snarare, brist därav? Varför går man och handlar när man luktar gammal kalsong och gårdagens fylla? Varför? Så länge man är någorlunda frisk i kroppen, finns ingen ursäkt att inte duscha när man lever i ett i-land (och inte är hemlös förstås). Och kan man inte själv, finns det utmärkta personliga assistenter.

Fy för gubbar som luktar rumpa!



Det är inte svårt, man bara tar av sig kläderna, ställer sig i duschen, gnider in sig med tvål (alt. avfettningsmedel i de tyngsta fallen), sköljer av, stiger ur, tokar sig, och voila, man är ren! Jag tror att jag ska ge ut en bok: Hygien for dummies.

Det kommer bli en storsäljare,

Inga kommentarer: