söndag 27 december 2009

Antioxidanter





Goddagens!
Ja, apropå broccoliefekt, så känner jag att det är skönt att det är vardag i morgon. Nu vill min kropp ha lite mer lättsmält föda och inte så mycket snask. Man går här och är så där slö och rastlös på samma gång, full av salt köttmat, med julmusten skvaplande mellan öronen. Nej, lite mer frukt och grönt ska det bli nu tror jag. Och då är det inte nåt sånt där
"Hjälp, jag måste gå ner i vikt efter julen-trams", där man späker sig och piskar sig själv med lingonris för att komma i nyårsblåsan, utan något snällt jag ska göra för min kropp. Har pluggat på lite om antioxidanter, och de verkar ju väldans bra. Finns mycket i blåbär, granatäpplen och röda druvor t ex. Synd bara att de där antioxidanterna ska vara så dyra! Femtio spänn asken kostar druvorna nere på Ica. Då blir jag småsnål och köper några torra clementiner i stället. Fast de har väl antioxidanter i sig de med får man hoppas. Mörk choklad är tydligen proppfullt med de små rackarna! Härliga tider!

Från det ena til det andra, här är några smakprov från den senaste strippskörden. Antioxidanter så det bara sprutar om det! Och ganska mycket broccolieffekt.

2 kommentarer:

Ellen sa...

Hej Malin, tänkte bara komma in och lämna ett livstecken. Jag följer din blogg med stort nöje, du har alltid så kloka och roliga kommentarer till livet. Och så gillar jag dina serier, men det har jag redan sagt tidigare! Vi har serier på vår toadörr och där sitter det inte mindre än tre Billrar bland en drös andra (en salig blandning så be mig inte räkna upp! ;-) Snart är dörren helt täckt!)

God fortsättning!

Malin Biller sa...

Tack snälla:) Vad jag blir glad! Hoppas du fortsätter läsa, och klistra upp serier på toadörren!

kram
Malin