måndag 28 december 2009

Tanter, tanter, överallt tanter


Så går en dag ifrån vår tid och kommer aldrig åter. Äsch, det där var en dyster inledning, det var inte meningen. Hade mer tänkt att låta lite tant-sentimental. Har nämligen varit på tant-och gubb-kondis idag, men min kompis Malin. Det är ett väldigt mysigt ställe i Nyköping, med riktig 60-talskänsla. Och en något lustig meny. Jag trodde jag beställt in vanliga crepes, men det visade sig vara deras specialiet "Smörgås med crepes OCH ost på". En ganska mastig historia, som tydligen var poppis, för jag hörde flera tanter beställa samma rätt. Jag förblev dock något skeptisk. Efter mastiga maten tog vi kaffe och bakverk. Napoleonbakelsen föll mig mer i smaken. Jag råkade tyvärr rapa en liten tant i ansiktet när jag hällde upp kaffe. Ytterst beklagligt, men jag tröstar mig med att det kanske var artigt att rapa tanter i ansiktet för 50 år sedan.

Nu ska jag försöka kläcka lite fler idéer och äta antioxidanter (jag kör stenhårt på mörk choklad, säkert det nyttigaste alternativet). I natt kommer den arkistka kylan hit säger dom, det blir livat. Stannar nog inne i fleecejackan och raggsockorna tror jag, om det ska vara på det viset.

Gu´natt!

Inga kommentarer: