lördag 5 december 2009

La det swinge!


Idag haver jag julpyntat vårt enkla hem. Det blev rikigt mysigt. Tyvärr kan jag inte fota det, för min kamera dog drunkningsdöden i min handväska, då jag glömt skruva på korken ordentligt på en vattenflaska. Gratiskameran från Telia R.I.P. Och mobilkameran har ingen blixt. (Älskling, ähum, harkel, om du läser det här så säger jag bara juuulklapp...)
Ni får helt enkelt försöka föreställa er mitt julmys för er inre blick. Mycket tända ljus och en och annan liten tilltufsad tomte.

Nu sitter jag och lyssnar på fulmusik på Spotify. One night in Bangkok är riktigt svängig. Strax ska jag färglägga lite strippar, sedan tror jag bestämt att det är dags för en tur med stavarna i grårusket. Kvällen ägnar vi åt att lukta på glöggen tillsammans med vår trevliga granne. Har inhandlat russin, mandlar, lussekatter och pepparkakor. Har en känsla av att det mesta kommer hamna i min mage, men vi kan ju låtsas att det är till vår gäst, he he...
Nu ska jag vara riktigt störig mot min jobbande sambo, och spela One Night in Bangkok en gång till. Jag är i alla fall snäll nog att inte spela La det swinge på repeat mer. Det var alltför psykiskt påfrestande för honom. Men det är väl så att känna sig trygg med en annan männsika (något nytt för mig); man kan visa sig naken, och vara bekväm nog att stå för sin fulmusik. La det swinge, älskling!

Inga kommentarer: